Workshop vertrouwens­persoon en preventie­medewerker

Pesten op het werk is niet altijd heel duidelijk. Soms gaat het om negeren of “foute grappen”. Waar liggen de grenzen, de normen en waarden? Hoe vaak komt zoiets voor? Wanneer liggen er verplichtingen voor de werkgever? Over al deze vragen geeft deze workshop helderheid. Doordat steeds meer mensen thuiswerken, komt cyberpesten helaas ook steeds vaker voor. Het is belangrijk om dus ook aan online pesten aandacht te besteden.

Wat kunt u verwachten van deze workshop?

Het doel is; betekenis van de vertrouwenspersoon of preventiemedewerker helder krijgen. En natuurlijk concrete handvatten bieden voor de aanpak.

Deze workshop geeft antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe vaak komt pesten op het werk voor?
  • Welke vormen van (cyber)pesten komen het meeste voor?
  • Wanneer wordt plagen pesten?
  • Waarom pesten mensen?
  • Wat is de rol van de leidinggevende?
  • Waar moet ik naar vragen als een medewerker aangeeft last te hebben van pesten op het werk?
  • Als er meerdere mensen klagen, wat kan ik, als vertrouwenspersoon of preventiemedewerker, doen (met hun toestemming) binnen de organisatie?
  • Met welk advies kan ik medewerkers het beste helpen?

Meer informatie

Duur:

4 uur


Kosten:

€698,- (exclusief btw en de reis- en parkeerkosten van de trainer)


Aantal deelnemers:

maximaal 10 personen

Heeft u nog vragen of wilt u een workshop aanvragen? Vul het contactformulier in of stuur ons een mail.